Forum For You, By Us
Najlepsze forum o książkach muzyce komiksach i wielu innych ciekawych tematach :D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

REGULAMIN FORUM

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum For You, By Us Strona Główna -> Regulamin i Ogłoszenia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tymeras
LORD OF WORLD
<font color=red>LORD OF WORLD</font>



Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:11, 02 Mar 2007    Temat postu: REGULAMIN FORUM

PRZECZYTAJ ZANIM NAPISZESZ!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ponury JOKER
LORD OF WORLD
<font color=red>LORD OF WORLD</font>



Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:19, 02 Mar 2007    Temat postu:

REGULAMIN FORUM cz. I


§1 Ogólne

1. Nieznajomość regulaminu
Nieznajomość, nieprzestrzeganie i łamanie regulaminu będzie surowo karane ostrzeżeniami, a w efekcie blokadą konta.

2. Równość wobec zasad
Niniejszy regulamin odnosi się do każdego użytkownika forum. Jest równy i niezmienny dla każdego. Nie ma taryf ulgowych.

3. Zmiany
Regulamin może ulec zmianie. Zmiany będą wprowadzane poprzez edycję obecnego posta, lub przez dopisanie kolejnego w tym temacie.

4. Decyzje Administracji
Administrator zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji bez podania przyczyny.
np:
usunięcie konta dowolnego użytkownika forum
zablokowanie lub odblokowanie konta dowolnego użytkownika forum
akcje moderatorskie (np. usunięcie tematu lub posta)
itp.


§2 Niedozwolone treści

1. Ogólne
Na forum (tzn. w postach, tytułach, nickach, avatarach, podpisach, itd.) niedozwolone jest umieszczanie treści:
I. pornograficznych lub w jakikolwiek sposób nawiązujących do pornografii, innych obscenicznych lub przeznaczonych do oglądu tylko przez osoby pełnoletnie;
II. brutalnych, ukazujących przemoc;
III. wulgarnych lub obrażających użytkowników forum lub inne osoby (np. osoby publiczne), zawierających groźby odnoszące się do życia rzeczywistego; dotyczy także wulgaryzmów użytych w formie ocenzurowanej (np. gwiazkowanie, przekręcenie liter) oraz cytatów zawierających wyrazy wulgarne lub obraźliwe - zwłaszcza z innych postów, wiadomości z gry, logów z IRC'a bądź z komunikatorów internetowych (np. Gadu-Gadu);
IV. wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej lub innych przejawów dyskryminacji;
V. ukazujących hasła, symbole lub ludzi związanych ustrojami opartymi na dyktaturze, terrorze lub nienawiści (np. faszyzm, nazizm);
VI. innych kontrowersyjnych, naruszających zasady współżycia społecznego, uznanych powszechnie za naganne moralnie lub społecznie niewłaściwe np. prowokowanie, podsycanie wrogiej atmosfery.

2. Linki
Linki prowadzące do ww. treści są również niedozwolone. Zabrania się zamieszczania linków prowadzących do stron niebezpiecznych (wirusy, trojany), chyba że w roli informacyjnej z wyraźnym zaznaczeniem, że wejście jest ryzykowne. Niedozwolone jest też zamieszczanie linków do złośliwych acz nieszkodliwych skryptów (linki wylogowujące z forum, wyskakujące okienka trudne do wyłączenia). Za zawartość zlinkowanej strony/pliku odpowiada osoba, która umieściła go na forum.

3. Odpowiedzialność
Obsługa forum nie ponosi odpowiedzialności za istniejące na forum treści, a tym bardziej za materiał, do którego prowadzą zamieszczane na forum linki.


§3 Prowadzenie dyskusji

Forum FYBU zostało stworzone specjalnie dla Was z myślą o tym, abyście mogli nawzajem wymieniać się opiniami i prowadzić dyskusje. Zależy nam na opiniach przemyślanych, które przekazują innym użytkownikom Wasze poglądy. Jeśli nawet nie zgadzacie się z nimi, to nie jest to powód do obrażania ich autorów. Zadbajcie o wysoki poziom dyskusji.

1. Zakładanie tematów
I. Tematy należy zakładać w odpowiednim dziale. W razie wątpliwości, co do wyboru odpowiedniego forum, można zasięgnąć porady moderatora/administratora.
II. Niedozwolone jest zakładanie tematów, gdy w danym dziale forum znajduje się już temat o identycznej lub podobnej treści. (zakazane jest dublowanie)
III. Zabrania się zakładania kilku identycznych tematów w tym samym dziale lub zakładania ich w różnych działach forum (spam). Należy wybrać jedno pasujące forum i założyć tam jeden temat o danej treści.

2. Pisanie postów
I. Posty nie mogą mieć niedozwolonych treści (§2 Niedozwolone treści)
II. Użytkownicy forum powinni starać się wnieść swoje zdanie do dyskusji, krytykować, ale nie potępiać, mieć szacunek dla cudzych poglądów i nie osądzać gustów innych ludzi.
III. Sprawy prywatne lub wymagające reakcji określonej osoby należy załatwiać przez PW lub maila, apel na forum należy traktować jako ostateczność.
IV. Zabronione jest spamowanie tj. pisanie jednego postu pod drugim. W przypadku chęci dopowiedzenia czegoś należy użyć opcji "edytuj"
V. Posty muszą być przejrzyste, ale nie krzykliwe, dlatego zabrania się nadużywania opcji kolorowania, pogrubiania, podkreślania, kursywy, powiększania tekstu. Narzędzia te mają służyć podkreślaniu istotnych informacji lub uwidaczniania nagłówków, a nie jako styl pisania całych postów.
VI. Niedozwolone jest floodowanie, a więc niepotrzebne powtarzanie tego samego tekstu "plz plz plz plz", tej samej litery "pomocyyyyyy", znaków interpunkcyjnych "!!!!!!!!!!!!" lub uśmieszków " Smile Smile Smile Smile Smile Smile ". Zakaz ten dotyczy także tytułów tematów.
VII. W postach nie należy umieszczać grafik o dużych rozmiarach lub objętości (zamiast [img]link[/img] można podać sam link).
VIII. Zabronione jest pisanie postów nie wnoszących nic do dyskusji. Swoją wypowiedź warto uzasadnić i uargumentować.
IX. Na forum jedynym językiem, jakim należy się posługiwać, jest język polski. Inne języki mogą być wykorzystane tylko do zaprezentowania nazw (np. tytuły, lub obcojęzyczne nazwy własne) lub pojedyńczych zdań (np. w sygnaturze "I am PJ, so get out my way").
X. Zabronione jest cytowanie wypowiedzi wulgarnych, obraźliwych lub w jakikolwiek inny sposób łamiących regulamin, a także długich postów oraz tworzenie "piramidek" z cytatów. W takich przypadkach w cytowaniu należy ograniczyć się do konkretnego fragmentu poprzedniej wypowiedzi, do której się bezpośrednio odnosimy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ponury JOKER dnia Pią 18:20, 02 Mar 2007, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ponury JOKER
LORD OF WORLD
<font color=red>LORD OF WORLD</font>



Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:07, 02 Mar 2007    Temat postu:

REGULAMIN FORUM cz. II


§4 Avatary (emblematy)

Avatary i ich dobór to ważny element każdego forum, gdyż są one jakby naszymi wizytówkami, a dzięki nim forum staje się żywsze i bardziej zróżnicowane. Mając jednak na względzie wygodę przeglądania tematów oraz to, że nie każdy ma szybkie łącze internetowe, każdy avatar musi spełniać odpowiednie kryteria co do rozmiaru i objętości. Starajmy się wybierać oryginalne avatary tak, aby nie potwtarzały się u kilku użytkowników.

1. Parametry i treść
Avatar musi spełniać następujące wymogi:
I. maksymalna szerokość obrazka to 130 pikseli, maksymalna wysokość to 150 pikseli
II. brak niedozwolonych treści (patrz: §2 Niedozwolone treści)

2. Wyjątki
Administracja forum zastrzega sobie prawo do nakazu zmiany, usunięcia avatara lub udzielenia ostrzeżenia, jeśli uzna, że mimo spełnionych zasad, obrazek nie nadaje się do użytku na forum.


§5 Podpisy (sygnatury)

Sygnatury, a szczególnie obrazki zamieszczane w podpisie. Tak jak w przypadku avatarów, dzięki sygnaturom forum staje się ciekawsze. Również tutaj muszą zostać spełnione odpowiednie warunki, co do wielkości obrazków - tak, aby tematy nie były przez nie rozpychane oraz przeglądanie forum było w miarę wygodne.

1. Parametry i treść
Sygnatura musi spełniać następujące kryteria:
I. maksymalna szerokość obrazka w podpisie to 500 pikseli, maksymalna wysokość to 120 pikseli
II. w przypadku zamieszczania tekstu, należy ograniczyć liczbę linijek do minimum, starać się nie używać dużej czcionki, aby nie rozpychać podpisu
III. brak niedozwolonych treści (patrz: §2 Niedozwolone treści)

Administracja forum zastrzega sobie prawo do nakazu zmiany, usunięcia podpisu lub udzielenia ostrzeżenia jeśli uzna, że mimo spełnionych zasad podpis nie nadaje się do użytku na forum.


§6 Nicki (loginy)

Każdy użytkownik zobowiązany jest do korzystania z nicka nie zawierającego niedozwolonych treści (patrz: §2 Niedozwolone treści), nie zawierającego floodu (np. Jasiuuuuuuuuuuu), znaków specjalnych (apostrof, znaki ASCII niewidoczne na klawiaturze) oraz takiego, który nie będzie wprowadzał w błąd innych użytkowników forum (podszywanie się pod innych, a zwłaszcza członków administracji i moderatorów). Warto wybrać w miarę oryginalnego nicka, a w razie czego poprosić administratora o zmianę.


§8 Kary

Niestety wielu użytkowników forum łamie obowiązujące tu zasady, często z niewiedzy lub złości, czasem umyślnie, czasem niechcący. Staramy się ustalać motywy, jakie kierowały w tym czasie ludźmi i dawać kary adekwatne do czynu, jednak chcielibyśmy robić to jak najrzadziej.

1. Systemy kar
# 1 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
# 2 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
# 3 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
# 4 ostrzeżenie + dodatkowy ban
# 5 ostrzeżenie + dodatkowy ban stały

Podsumowując, w przypadku pierwszych trzech ostrzeżeń użytkownik może, ale nie musi, otrzymać bana, zależy to od stopnia popełnionego przez niego wykroczenia. W przypadku czwartego ostrzeżenia ban zawsze będzie nałożony. Jeśli przy czwartym ostrzeżeniu został nałożony ban czasowy, a nie stały, to przy piątym otrzyma już bana stałego.

2. Odwołania
W przypadku odwołań co do ostrzeżenia należy w pierwszej kolejności kontaktować się z moderatorem odpowiadając na automatycznie generowaną prywatną wiadomość wysyłaną podczas udzielania ostrzeżenia przez danego moderatora. W przypadku braku rezultatu w rozwiązywaniu problemu można zwrócić się do administratora.
W przypadku odwołań lub chęci poznania przyczyny bana na forum, należy skontaktować się mailowo z administratorem forum.
Zdanie administratora jest ostateczne, w przypadku jego jednoznacznego stanowiska dalsza dyskusja na temat kary jest zabroniona.


Administracja Forum


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum For You, By Us Strona Główna -> Regulamin i Ogłoszenia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin